WIJ WERKEN SAMEN / Geurt Weijers en Catrien Schuurman

Geurt Weijers en Catrien Schuurman

"“Als we een vraag stelden, kregen we altijd snel antwoord”."

eind april / begin mei 2018 zijn de Singelwoningen in Europark Groningen opgeleverd. 21 woningen die door de kopers in overleg met de architect naar eigen idee zijn ingevuld. Geurt Weijers en Catrien Schuurman zijn blij dat ze de stap hebben gezet: “Zelf je huis vormgeven; het voelde gelijk als thuis”.

Een bruisende plek

Aanvankelijk waren Geurt en Catrien niet zo geïnteresseerd in de Singelwoningen. Maar na een voorlichtingsavond waarop duidelijk werd wat het project inhield, werden ze allengs enthousiaster. “De kleinschaligheid van het project, 0 op de meter, 2 parkeerplaatsen voor de deur, dichtbij de stad en dan ook nog eens je eigen huis vormgeven: hoe mooi is dat? En nu we er wonen, wordt ons steeds duidelijker dat dit een unieke locatie is. Je voelt dat het er bruist. Er gaat hier nog zoveel ontwikkeld worden; dat maakt het levendig. Er heerst hier een positieve ‘vibe’.”

Rizoem of Kuub?

“Zowel Kuub als Rizoem zijn de ontwikkelaars van dit project en daar hebben we nooit wat van gemerkt”, grapt Geurt. “Ik bedoel het positief, hoor. Rizoem en Kuub werkten goed samen; een samenwerking die werd doorgezet met de architect en aannemer. Achter de schermen werd er van alles opgelost, zonder dat de kopers daarover lastig gevallen werden. Dat vonden we erg prettig.”

Nieuwsbrief

“Doordat de communicatie zich aanvankelijk vooral achter de schermen afspeelde, en tijdens het ontwerpprocs één-op-één met de kopers, werd nog wel eens vergeten dat de kopers soms ook behoefte hadden aan een stukje ‘algemene’ communicatie over de vorderingen van het project. Als we een vraag stelden, kregen we altijd snel een antwoord, maar wij hadden behoefte aan meer. En zo heeft Rizoem -op aanraden van Geurt- een nieuwsbrief opgetuigd, waarvan er 10 verschenen zijn en waarin ze de vorderingen van de bouw en andere wetenswaardigheden over het project vermeldden. En dat gaf ons een goed gevoel; we werden écht gehoord door Rizoem.”

Nazorg

Catrien beaamt de goede samenwerking, maar laat niet onvermeld dat er ook wat kritiek was. “Doordat de communicatie zich aanvankelijk vooral achter de schermen afspeelde, en tijdens het ontwerpprocs één-op-één met de kopers, werd nog wel eens vergeten dat de kopers soms ook behoefte hadden aan een stukje ‘algemene’ communicatie over de vorderingen van het project. Als we een vraag stelden, kregen we altijd snel een antwoord, maar wij hadden behoefte aan meer. En zo heeft Rizoem -op aanraden van Geurt- een nieuwsbrief opgetuigd, waarvan er 10 verschenen zijn en waarin ze de vorderingen van de bouw en andere wetenswaardigheden over het project vermeldden. En dat gaf ons een goed gevoel; we werden écht gehoord door Rizoem.”

Deel